Hjælp til børneattester: CPR-numre i KlubOffice
Ny funktion i KlubOffice gør det muligt - på sikker vis - at opbevare CPR-numre, fx til at indhente børneattester på klubbens trænere.
"Det er dælme smart med det felt med CPR-nummer!! Det er et KÆMPE arbejde, når vi skal forny børneattester, da vi har 120+ trænere".
Der er glæde ude i klubberne over, at slippe for én af de meget lidt imødesete opgaver i årshjulet: Indhentning af børneattester. Ny mulighed i KlubOffice gør overblikket både sikkert og nemt.
Nyt klubhverv til de ansvarlige
CPR-numre er en vigtig oplysning for alle klubber, der skal indhente børneattester hos Politiet. Personnummeret har dog været en sten i skoen for mange frivillige. Den sten kan nu rystet ud af skoen med en ny mulighed for at opbevare personnumre for et begrænset antal ansvarlige i KlubOffice.
Maksimalt tre personer i klubben kan således - på samme tid - tildeles det nye hverv, 'CPR-nr. ansvarlig'. Den eller de personer er således de eneste, der har adgang til at kunne se det komplette personnummer på medlemmer og personer i klubben. Alle andre KlubOffice-brugere vil kun se fire x'er.
Det er også udelukkende de personer i klubben, som kan se personnumre på 'Personstamdata'-fanen. Det ser således ud:
Fremover vil alle 'CPR-nr. ansvarlige' modtage en e-mail én gang om året, for at blive mindet om, at det er tid til at rydde op i CPR-numre på medlemmer eller personer, som ikke længere har en funktion i klubben, der kræver et CPR-nummer. Læs mere om opbevaring af CPR-numre på cpr.dk her.
Ansigtsløft til 'Personstamdata'
Den garvede KlubOffice-bruger har erfaret ved første billede, at den første side, man møder på medlemmer og personer, 'Personstamdata', ser lidt anderledes ud. På den nye side er mange nyttige informationer blevet flyttet med op i overblikket, så man hurtigt kan finde frem til nyttige oplysninger om det enkelte medlem, træner eller leder.
Fra 'forsiden' kan man nu - foruden oplysninger navn, adresse og telefonnummer - også se:
1) Hvilke klubhverv, vedkommende har.
2) Hvilke persongrupper, man er medlem af.
3) Kontaktpersoner - og hvem man er kontaktperson for.
4) Medlemsstamdata.