Menu

Clearhaus igangsætter KYC-gennemgang

image
DBU IT
15. december 2025 kl. 09:52
For at leve op til lovkrav og forebygge hvidvask skal Clearhaus indsamle opdaterede oplysninger fra foreninger og velgørende organisationer. Nogle klubber vil modtage en henvendelse om at indsende dokumentation.

Clearhaus, som står for kortindløsning og betalinger i KlubOffice, har igangsat en gennemgang af KYC (Know Your Customer) for foreninger og velgørende organisationer. Det betyder, at nogle klubber i den kommende tid vil modtage en henvendelse om at indsende opdateret dokumentation. Ikke alle kontaktes med det samme, og nyligt onboardede klubber er undtaget for nu.

Hvad kan Clearhaus bede om?

  • Referat fra seneste generalforsamling
  • Vedtægter
  • Billede- og adresselegitimation på de tegningsberettigede

Hvis Clearhaus har kontaktet jer om KYC så skal dokumenterne indsendes senest fredag d. 30. januar 2026.

Sådan sender I dokumenterne sikkert
Det er vigtigt, at dokumenterne sendes på en måde, der beskytter jeres oplysninger. Clearhaus tilbyder to sikre metoder:

  1. Passwordbeskyttet PDF – Del koden i separat mail eller telefonisk på 82 82 22 00.
  2. Upload via my.clearhaus.com – Log ind, vælg AnsøgningerNy ansøgning, indtast CVR-nr., upload dokumenterne og send ansøgningsnummeret (8 tegn) til Clearhaus.

Baggrund
KYC-processen er en lovpligtig kontrol, der skal sikre identiteten på dem, der står bag en forening eller virksomhed. Det er en del af arbejdet med at forhindre økonomisk kriminalitet og omgå hvidvask. Siden juni 2025 indsamler Clearhaus KYC-oplysninger på hele den registrerede bestyrelse – både ved oprettelse af nye klubber og som led i en løbende opdatering af eksisterende klubbers oplysninger. Clearhaus gennemfører samtidig udvidet KYC for udvalgte virksomheder (uden reelle ejere / high risk) – I informeres, hvis det berører jer.

Spørgsmål?
Kontakt Clearhaus eller DBU IT via jeres sædvanlige kanal.

Luk