Nye forbedringer i KlubOffice: Kontaktpersoner kobles på ved indmeldelse og ny økonomifane
Forældre, der indmelder deres barn i en klub, kan nu registrere sig som kontaktpersoner allerede i indmeldelsesprocessen. Dette er en af tre større opdateringer, der er blevet implementeret i KlubOffice, sammen med en række mindre fejlrettelser.
Tidligere var det op til klubben, træneren eller forældrene at sørge for at oprette kontaktpersoner efter, et medlem var blevet indmeldt. En proces der for mange forældre har været mere eller mindre besværlig. For at lette denne proces er det nu blevet en integreret del af selve indmeldelsen. En ændring der gælder for de klubber, der anvender DBUs online indmeldelsessystem.
På anden side af indmeldelsen, under sektionen 'Spillerinfo', er der nu et nyt afsnit kaldet 'Kontaktpersoner'. Her kan forældre indtaste e-mailadresser på kontaktpersoner, som efter godkendelsen af medlemmet i klubben automatisk vil modtage en e-mail med oplysninger om, hvordan de oprettes som kontaktpersoner. Denne ændring gør det nemmere og mere intuitivt for forældrene at blive registreret med det samme, uden behov for yderligere kommunikation efter indmeldelsen.
Sådan ser muligheden for at blive kontaktperson ved indmeldelsen ud for brugerne.
Der er også sket ændringer i visningen af medlemmernes økonomioplysninger. Økonomioplysninger er nu flyttet til en selvstændig fane på medlemsprofilen, og er dermed fjernet fra 'Medlemsstamdata'.
Her finder du den nye økonomifane på medlemmets side
I denne nye økonomifane kan man samtidig se alle kontingentopkrævninger, samt status for hver opkrævning (betalt/ikke betalt), uden at skulle navigere rundt i økonomidelen. Dette skal lette arbejdet med at finde de nødvendige økonomioplysninger og reducere antallet af klik i systemet.
Den tredje større ændring vedrører muligheden for at undlade at sende fakturaer til kontaktpersoner, når ’Anden betaler’ står for betalingen. Hvis en klub har et medlem, der får betalt kontingentet af en tredjepart, ville kontaktpersonerne tidligere automatisk modtage en faktura. Med den nye opdatering kan man nu fravælge afsendelsen til kontaktpersoner, så fakturaen kun sendes til den relevante betaler. Bemærk dog, at kontaktpersoner som standard stadig er sat til at modtage fakturaen, så det skal aktivt fravælges, hvis det ikke er ønsket.
Det er denne boks, der skal afkrydses i vinduet 'Send e-mail til debitor' - fra 'Fakturaoversigten', hvis evt. kontaktpersoner ikke skal modtage fakturaen.