Menu

Opret faktura

Menupunkt - "Økonomi" -> "Fakturaoversigt"


1) Klik på ikonet "Opret faktura" eller tast "Alt+n" for at oprette en faktura

2) Indtast først sidste rettidige "Betalingsdato", og udfyld derefter hvilken konto der skal indtægtføres på, nettobeløb, tekst og evt. supplerende tekst. Klik derefter på "Tilføj". Hvis du vil tilføje flere fakturalinjer, så klik på "+ Tilføj ny fakturalinje", udfyld felterne og klik på "Tilføj". Når du har udfyldt alle de ønskede fakturalinjer, så klik på "Søg debitor"

3) Søg nu den relevante debitor frem, marker debitoren og klik på "Vælg"

4) Kontroller nu din faktura, og hvis alt er som det skal være, så klik på enten "Bogfør" eller "Gem ændringer". Klikker du på "Gem ændringer" så gemmes fakturaen som en kladde, og skal bogføres inden der kan arbejdes videre med fakturaen.

5) I dette eksempel, har vi valgt "Gem ændringer" og derfor ligger den nye faktura nu som en kladde i oversigten. Søg kladden frem, marker den/de ønskede kladde, og klik på ikonet "Bogfør de valgte kladder" eller tast "Alt-c"

6) Den bogførte faktura ændrer nu status til "Ventende" og er klar til enten at blive udskrevet, overført til BS eller udsendt som e-mail.

Luk