Menu

Indsend ansøgning til Clearhaus

Menupunkt - "Klubben" -> "Klubinfo" -> "Online Betaling"


For at komme i gang med online betaling i KlubOffice - skal klubben aktivere online betaling via knappen 'Aktiver Online betaling'. Efter at klubben har aktiveret online betaling - så vil I modtage en mail omkring oprettelse af en indløsningsaftale med Clearhaus (de står for Visa, Mastercard og evt. MobilePay). Når denne kontrakt er udfyldt (af jer) og godkendt af Clearhaus - så skal I kontakte DBU IT og så vil selve online betaling i KlubOffice blive aktiveret.

 


AKTIVER ONLINE BETALING


1) Start med at aktivere online betaling via KlubOffice under Klubben -> KlubInfo -> Online betaling og aktiveringsknappen i bunden af siden.

 

2) Herefter starter DBU IT selve ansøgningen og inviterer via e-mail klubben til at udfylde ansøgningen. Når invitationen er modtaget på e-mail, klikkes der blot på linket.

 

3) Første gang man bruger linket, skal man lige have oprettet en adgangskode, så du skal her starte med at klikke på ”Glemt dit password?”. Har du aldrig været på Clearhaus før,
med den e-mail adresse som du modtog mailen på, så bliver du automatisk sendt direkte til angivelse af ny adgangskode. Gå derfor til Punkt 6 hvis dette er tilfældet.

 

4) Indtast den e-mail som du modtog invitationen på, og klik på ”Send e-mail”
Det er vigtigt du benytter den samme e-mail adresse til login, som du modtog invitationen på, da vi ellers ikke kan følge oprettelsen.

 

5) Du bør nu modtage en e-mail med et link til at nulstille din adgangskode. Klik på linket i mailen for at nulstille din adgangskode.

6) Indtast nu din nye adgangskode i begge felter, og klik på ”Set password”

 

7) Din adgangskode er nu nulstillet og du kan nu logge ind på din ansøgning ved at klikke på ”My Applications”

 

8) Indtast nu din e-mail, din adgangskode og klik på ”Log in”

 

Du er nu logget ind på din Clearhaus ansøgning og kan begynde at udfylde selve ansøgningen.

 


UDFYLDELSE AF INDLØSNINGSAFTALEN


1) Når du er logget ind hos Clearhaus, kommer du automatisk ind på din ansøgning om en kortindløsningsaftale.
Det første du møder er kontaktoplysninger og tegningsberettiget, hvilket er forud fyldt af DBU IT.

 

2) Det næste man møder er firmaoplysninger, hvor man skal indtaste oplysninger om selve foreningen, herunder CVR nr. m.v.

 

3) Udfyld nu oplysninger om hvem der er tegningsberettiget i foreningen, hvilket typisk vil være foreningens formand, næstformand, kasserer eller lign.
Vedhæft samtidig billedlegitimation i form af kørekort, sundhedskort og/eller lign. på den tegningsberettigede.

 

4) Udfyld nu foreningens ejerforhold, hvilket som oftest vil være som angivet på eksemplet her.

 

5) Under hjemmesider vælges ”Quickpay” som betalingsgateway (er normalt forud fyldt af DBU IT) og https://KlubOffice.dbu.dk under hjemmesider.

 

6) Under forretningsmodel skal indtastes foreningens navn og en hvilken type forretningsmodel aftalen skal bruges til. Husk at markere feltet ”Vi har abonnementsbetalinger”. Udfyld herefter hvilken valuta der skal benyttes (normalt DKK) og indtast jeres forventede månedlige omsætning samt gennemsnitlige ordrestørrelse (kontingentsats).

 

7) Udfyld nu jer oplysningerne omkring jeres bankkonti, som udbetalinger fra Clearhaus skal foretages til. Vedhæft derefter dokumentation for jeres forening, herunder foreningens vedtægter samt referat af seneste generalforsamling.

 

8) Når alt ovenstående er udfyldt, vedhæftet m.v., så klik på ”Send ansøgning” for at sende ansøgningen til godkendelse hos Clearhaus.
Clearhaus gennemgår herefter ansøgningen, hvorefter I modtager besked fra Clearhaus når indløsningsaftalen er klar til godkendelse.

 

9) Når aftalen er klar til godkendelse, vil I modtage en e-mail fra Clearhaus med besked om dette.
Klik på linket i mailen og login på din Clearhaus ansøgning.

 

10) Gennemgå nu alle oplysningerne i ansøgning og klik på ”Jeg er enig” i bunden af siden.

 

11) Når du har klikket på ”Jeg er enig” får du en bekræftelse på godkendelsen og du skal nu blot vente på at få besked fra Clearhaus og/eller DBU IT om at oprettelsen er færdig.

 


FÆRDIGGØRELSE AF ONLINE BETALING


Når indløsningsaftalen er på plads, godkendt og færdigoprettet af Clearhaus får vi normalt altid automatisk besked fra Clearhaus omkring dette. Men for en sikkerhedsskyld, så send meget gerne en mail til support@dbu.dk med kopi af den bekræftelse som I modtager fra Clearhaus når aftalen er klar til brug.

1) Videresend meget gerne denne mail, som I modtager fra Clearhaus, til DBU IT (support@dbu.dk), som bekræfter at jeres indløsningsaftale er færdig og klar til brug.

 

2) DBU IT opretter nu de sidste opsætninger og sender en endelig bekræftelse til klubben, når løsningen er endeligt klar til brug i klubben.

 

I er nu klar til at benytte Online betaling i jeres KlubOffice.

 


Hent denne vejledning som PDF dokument her