Menu

Samarbejde med andre klubber

Der findes i DBU og lokalunionerne to forskellige typer samarbejde, som det er vigtigt at kende forskellen på, da de bruges til forskellige formål. 

 

1) Et turneringssamarbejde, hvor to eller flere klubber ansøger om, i samarbejde at deltage i DBU- eller lokalunionernes turneringer. Et sådant samarbejde skal godkendes af klubbens lokalunion. 

Læs mere om turneringssamarbejde ved følge linket til jeres lokalunion. 

DBU Jylland 

DBU Fyn 

DBU Sjælland 

Er din klub en del af en anden lokalunion, skal du kontakte administrationen her for at høre nærmere. 

2) Et samarbejde om fx træning mellem to eller flere klubber, hvor spillere skal benyttes på tværs - men altså ikke spille turneringskampe med spillere fra flere klubber involveret. 

 

Hvad er forskellen? 

Et turneringssamarbejde oprettet hos lokalunionen relaterer sig til turneringer. Det er således også kun denne type samarbejde, der giver mulighed for at tilmelde et hold til en turnering med spillere fra flere forskellige klubber. 

Hvis I blot ønsker at kunne søge spillere frem fra andre klubber til træninger, sociale arrangementer og lignende i KampKlar, kan I klare jer med at oprette et samarbejde, klubberne imellem via KlubOffice, hvor I kan definere hvilke afdelinger, hold og spillere, samarbejdsklubben skal kunne finde frem i deres systemer. 

Læs hele vejledningen til 'Samarbejde' her. 

 

Hvor kan jeg administrere samarbejde med andre klubber? 

I KlubOffice kan du se og administrere de samarbejder, I har med andre klubber fra 'Klubben' -> 'Klubinfo' -> 'Samarbejde'. I kan tilføje nye samarbejder (hvis ikke I skal bruge det til turneringer), og se de turneringssamarbejder, der er oprettet af andre klubber.

Nederst på siden kan I se de aktive turneringssamarbejder, der findes i jeres klub - og hvilke rækker, de giver tilladelse til at spille i. Turneringssamarbejder kan som nævnt ikke administreres fra KlubOffice - men kun via en ansøgning til jeres lokalunion. 

 

Husk at være opmærksom på det flueben under 'Klubben' -> 'Klubinfo' -> 'Indstillinger', der overordnet styrer om jeres samarbejdsklubber kan søge spillere frem til KampKlar og det elektroniske holdkort.

Hvis det flueben er sat, skal I vælge de enkelte spillere til, som jeres samarbejdsklubber kan søge frem. Det gøres fra 'Personstamdata' på det enkelte medlem: