Beskedcenter

Menupunkt - "Klubben" -> "Kommunikation" -> "Beskedcenter"

Herfra er det muligt at udsende beskeder til alle klubbens medlemmer, trænere, klubhvervspersoner m.v. samt få overblik over og se tidligere udsendte beskeder.

Beskeder sendt herfra bliver sendt til modtagerens beskedcenter på Mit DBU og i Fodbold App'en, hvor modtageren selv kan styre om de ønsker at modtage beskederne med en app notifikation og/eller e-mail kopi af beskeden. Default er både e-mail og notifikation aktiveret. Læs mere om beskedcenteret her

Medlemmer som ikke har en DBU profil, vil automatisk få tilsendt beskeden som en e-mail, da de jo ikke har adgang til beskedcenteret uden en DBU profil.

I oversigten får du et overblik over de enkelte udsendelser herunder emnet på beskeden, dato og tidspunkt for udsendelse, status på udsendelsen, hvem der har udsendt beskeden samt om der er vedhæftning tilknyttet beskeden.

For at se beskeden og flere detaljer om den enkelte udsendelse, så klik på emneteksten i oversigten for at åbne et detaljevindue om den enkelte beskedudsendelse. Her kan du så se selve beskeden, en evt. vedhæftning samt status for hver enkelt modtager af beskeden.

Klik på ikonet "Opret en ny besked", eller tast Alt+n, for at oprette en ny besked

1) Send ny besked vinduet åbner nu, og du kan her starte med at indtaste et emne til beskeden.

2) Vælg herefter en skabelon, eller indtast indholdet direkte i beskedfeltet.

3) Vælg nu om der skal være en anden svar til adresse end din egen, ved at indtaste en "Svar til adresse". Skal svar blot gå til din egen e-mail, så undlad blot at skrive noget her.

4) Vælg evt. en fil som skal vedhæftes beskeden

5) Tilføj nu de personer, og kontaktpersoner, som skal modtage beskeden.

6) Klik til sidst på "Send besked" og beskeden udsendes til de valgte modtagere.

6) Når beskeden er lagt i kø til udsendelse, får du vist en grøn bekræftelsesbjælke der bekræfter at beskeden er oprettet og status kan nu følges fra oversigten.

Når du skal søge modtagere frem, kan du vælge enten at søge direkte på medlemmer, eller ud fra personer og specifikke klubhverv. I eksemplet her, har vi valgt at søge på alle medlemmer fra sportsgrenen fodbold. Marker herefter de medlemmer som skal modtage beskeden og klik på "Tilføj valgter", eller vælg "Tilføj alle" for at tilføje alle medlemmer i søgningen.