Samarbejde

Menupunkt - "Klubben" -> "Klubinfo" -> "Samarbejde"

OBS!
Før du læser denne vejledning anbefaler vi, at du tjekker om I under 'Klubben -> Klubinfo' -> 'Indstillinger' -> 'Generelt' har slået 'begrænset spiller-deling' til. Den markering betyder nemlig, at I skal vælge hver enkelt spiller, der må søges frem af samarbejdsklubber, og at nedenstående mulighed således ikke kan benyttes

Hvis man vælger den løsning, skal man på 'Personstamdata' på det enkelte medlem, markere at vedkommende er en del af et samarbejdshold.

Grundlæggende fungerer det sådan:

Klub A opretter et samarbejde med klub B i KlubOffice. Derefter kan klub B se det i deres KlubOffice, hvor de skal aktivere det på pågældende stamhold (KampKlar-hold), før det virker ude i KampKlar. Tilsvarende skal klub B gøre det samme, så klub A kan lægge samarbejdet på deres stamhold/KampKlar-hold i KlubOffice.

Og nu til den lidt grundigere forklaring af hvordan, I gør.

Under sektionen "Samarbejde" kan man oprette et samarbejde med en eller flere klubber. Når der tilføjes en klub giver du tilladelse til, at klubben kan søge blandt medlemmer på de hold eller afdelinger, som der vælges under oprettelsen, eksempelvis i KampKlar.
Trænere, holdledere og andre personer, der skal være med i et samarbejde, skal være oprettet i den klub, hvor stamholdet oprettes. Tilladelsen gælder således kun for medlemmer - og ikke for personer i klubben.

Tilføj klubsamarbejde

1) Gå til siden "Klubben" -> "Klubinfo" og vælg fanen "Samarbejde"

2) Klik nu på "Tilføj samarbejde" og udfyld oplysningerne, som der skal bruges:

• Navn = Et valgfrit navn på samarbejdet
  • Klubber = Vælg her de klubber som samarbejdet involverer, og som skal have adgang til at søge blandt klubbens spillere
  • Udvælgelsestype = Vælg her om der skal kunne søges spillere fra en hel afdeling eller et specifikt stamhold
  • Stamhold/Afdeling = Vælg nu hvilken afdeling/stamhold hvorfra der skal kunne søges spillere

3) Klik herefter på "Gem" for at gemme samarbejdet.

4) Klubsamarbejdet er nu oprettet og de involverede klubber kan nu søge spillere i den valgte afdeling eller stamhold.

5) De involverede klubber kan nu også se at klubsamarbejdet er oprettet, sammen med information om klubsamarbejdet er tilknyttet et af klubbens stamhold.

Tilknyt klubsamarbejde til stamhold

1) Gå til det enkelte stamhold under "Turneringer og hold" -> "Hold" -> "Stamhold" og åben det stamhold som skal have klubsamarbejdet tilknyttet

2) Klik nu på fanen "Samarbejder" hvor der listes alle de samarbejder som andre klubber har oprettet.

3) Vælg/Marker nu det samarbejde som skal tilknyttes til det enkelte stamhold. Obs! Et stamhold kan godt have flere samarbejder.

4) Trænere kan nu på stamholdet og/eller i Kampklar, fremsøge spillere fra det pågældende klubsamarbejde og sætte dem på holdet, på lige fod med klubbens øvrige spillere.

5) På oversigten over "Samarbejde" kan man nu se at stamholdet er tilknyttet til klubsamarbejdet.

Tilføj spillere fra klubsamarbejde til stamhold via KlubOffice

1) Gå til stamholdet og fanen "Spillere" på det hold som du ønsker at tilføje spillere til

2) Klik herefter på "Tilføj spiller..."

3) Vælg den klub i samarbejdet, hvorfra du ønsker at tilføje spillere.

4) Klik herefter på søg og du får vist en komplet liste, over de spillere som klubben har givet dig adgang til.

5) Marker nu de spillere du ønsker at tilføje og klik så på "Tilføj medlem"

6) Spillerne er nu tilføjet til stamholdet, hvor man i oversigten nu kan se spillerne og hvilken klub til oprindeligt hører til.