Online Betaling

Menupunkt - "Klubben" -> "Klubinfo" -> "Online Betaling"

For at komme i gang med online betaling i KlubOffice - skal klubben aktivere online betaling via knappen 'Aktiver Online betaling'.

Efter at klubben har aktiveret online betaling - så vil I modtage en mail omkring oprettelse af kontrakt med Clearhaus (de står for Visa, Mastercard og evt. MobilePay). Når denne kontrakt er udfyldt (af jer) og godkendt af Clearhaus - så skal I kontakte DBU IT og så vil selve online betaling i KlubOffice blive aktiveret.

Ud over dette så skal klubben have en aftale med en betalingsgateway.

Betalingsgateway

Som betalingsgateway bruger KlubOffice Quickpay og prisen er:

- Ingen afgift på oprettelse

- Månedlig abonnement på 151,88 kr. (alle 12 måneder)

250 gratis månedlige transaktioner (efterfølgende 0,25 kr.)

Hvis man har en indløsningsaftale med Nets desuden:
- 30 kr. pr. måned i fast gebyr
- 0,25 kr. pr. transaktion

Aftalen med QuickPay oprettes automatisk af DBU. Udover denne betalingsgateway skal man også have en aftale med en eller flere kortudbydere.

For Visa / Mastercard bruges Clearhaus og her er priserne:

- gratis oprettelse
- ingen månedlig ydelse
- 1,25 % gebyr på alle transaktioner (Dansk udstedte visa / mastercard)

- Fast gebyr på 0,30 kr. for 3D Secure/SCA (Strong Customer Authentication) ved enkeltbetalinger (fx ved betaling for en Klubaktivitet) - og ved transaktion, når kortet gemmes (fx ved oprettelse af kontingentabonnement).

- Fast autorisationsgebyr på 0,22 kr. på alle betalinger.

Aftalen med Clearhaus er helt elektronisk og følger automatisk med - ved aktivering af online betaling.

DBU udfylder en kontrakt og I får login oplysninger tilsendt - så udfylder i resten af kontrakten og denne bliver aktiveret på jeres QuickPay aftale.

For MobilePay bruges Clearhaus og her er priserne:

- Gratis oprettelse

- Månedlig abonnement på 49,- kr. (alle 12 måneder)

- Gebyr på 1,- kr. pr. transaktion + kortgebyr

- Tilmelding sker ved at kontakte DBU IT på it@dbu.dk

For Dankort bruges Nets og her er priserne:

- 0,32% af købesummen
* Der tages forbehold for prisændringer fra Nets

Aftalen med Nets skal klubben selv lave og efterfølgende oplys DBU (via it@dbu.dk) om det oprettede Business nummer og branchekode

Selve kontrakten med Nets kan man finde på dette link (Vælg "Internethandel - betaling online")

Hvis klubben vil gøre brug af automatisk kontingentkørsel med abonnementsordning - så skal denne formular også udfyldes i forbindelse med Nets (hos Clearhaus er det godkendt med selve aftalen)
Der skal vælges 'Særligt for Internet & Post- og Telefonordre' -> 'Abonnementsbetaling på eksisterende aftale' og formularen udfyldes.

For at kunne bruge Online betaling i KlubOffice, så skal dette aktiveres i KlubOffice.

1) Gå i menuen "Klubben" -> "Klubinfo" og klik på punktet "Online betaling"

2) klik på "Aktiver Online betaling"