Indstillinger

Menupunkt - "Klubben" -> "Klubinfo" -> "Indstillinger"

Under sektionen "Indstillinger" håndteres alle de forskellige indstillinger som der er til forskellige områder i KlubOffice. Området vil stille og roligt blive udvidet om vil fremover være det centrale sted for indstillinger til KlubOffice systemet.

1) Generelt

• Begrænset spillerdeling
    • Her kan markeres hvis man ønsker selv at markere de spillere som evt. samarbejdsklubber kan søge frem i KampKlar og til elektronisk holdkort.
  • Kampklar
    • Her kan markeres om der kan oprettes nye stamhold direkte fra KampKlar på Mit DBU eller om der kun kan vælges mellem allerede oprettede stamhold.
  • Aktiver online udmeldelse
    • Giver mulighed for, at medlemmer via Mit DBU, Fodbold App'en eller et online script, kan anmode klubben om at blive udmeldt fra én, flere eller alle sportsgrene. Samtidig har man også mulighed for at angive enkelte sportsgrene som man IKKE ønsker at der kan anmodes om online udmeldelse til.
  • Holdkontakter
    • Vælg om oprettelse af trænerinvitationer fra Mit DBU og KlubOffice kræver godkendelse.
  • Træningskampe
    • Begræns hvem der kan oprette træningskampe fra Mit DBU.

2) Klubhvervsanmodninger

• Her vælges hvilke klubhverv som det skal være muligt at anmode om via Mit DBU

3) Kommunikation

• Her kan angives om der skal udsendes straks, daglig, ugentlig eller ingen infomail med information om
    • Personændringer
    • Nye medlemmer til godkendelse
    • Anmodninger om udmeldelse
    • Anmodninger om spillercertifikater
    • Medlemmer med automatisk restancespærring/åbning
    • Banebookingændringer
    • Automatisk bogføring
    • Efterskole
    • Anmodninger om træningskampe
    • Anmodninger om klubhverv
    • Anmodninger om holdhverv

Vælger man at modtage en infomail, skal man også vælge hvilke klubhverv som skal modtage denne infomail.

4) Automatisk restancespærring

• Aktiveres denne funktion vil ALLE medlemmer, som er i restance efter det antal dage som defineres under "Forfaldsdage", automatisk blive holdkortspærret. Når medlemmet har fået bragt sin balance i 0, vil medlemmet automatisk blive åbnet op for holdkort igen.
  • Denne automatiske spærring, og senere åbning, bliver KUN udført i forbindelse med en natlig kørsel. Det betyder, at et medlem som udligner sin balance først bliver åbnet for holdkort den kommende nat.
  • Fjernes markeringen igen (og der trykkes 'Gem') - så fjernes markeringen på alle spilleren - hvor denne er sat.
  • Når et medlem spærres/åbnes vil der automatisk blive udsendt en infomail til medlemmet om dette, såfremt er angivet en e-mail skabelon som skal bruges ved henholdsvis spærring og åbning. Er der IKKE angivet en e-mail skabelon, bliver der blot ikke udsendt noget.
  • Automatisk restancespærring påvirker kun registrerede fodboldspillere

5) Automatisk bogføring

• Ønsker man at benytte sig af automatisk bogføring, så skal det blot aktiveres i feltet her.
  • Når funktionen aktiveres skal man samtidig angive hvilken kassekladde som benyttes til bogføring og dermed hvilken bilagsnr. serie som der skal benyttes i forbindelse med bogføringen.
  • Når funktionen er aktiveret, så kører der hver nat et job, som automatisk overføre alle ventende online betalinger til den valgte kassekladde og efterfølgende bogfører denne helt automatisk.
  • Har man under kommunikation valgt at modtage en statusmail om automatisk bogføring sendes der, efter at jobbet er kørt, en statusmail med information om antallet af bogførte betalinger samt eventuelt fejlede bogføringer.

6) Automatisk besked ved "Døm selv" kampe

• Her angives en mail skabelon som skal sendes til den pågældende lokaldommer når man påsættes og/eller fjernes fra en døm selv kamp i KlubOffice.
  • Er der angivet en mailskabelon her, så sendes disse automatisk til den pågældende lokaldommer når han/hun påsættes og/eller fjernes fra en kamp.

7) QuickPay

• Her angives klubbens quickpay informationer, hvis klubben benytter online betaling.
  • Klubben kan IKKE selv ændre i disse informationer, og skal derfor kontakte DBU IT hvis der skulle være ændringer til dette.