Designskabeloner

Menupunkt - "Klubben" -> "Kommunikation" -> "Designskabeloner"

Ønsker men en mere grafisk udtryk i sin mail kommunikation, er det muligt at oprette designskabeloner som så kan tilknyttes forskellige e-mail skabeloner, som således automatisk bliver koblet sammen i selve mail udsendelsen.

Designskabelonerne funder du i KlubOffice under menuen "Klubben" -> "Kommunikation" -> "Designskabeloner" hvor du kan se og redigere evt. allerede definerede designskabeloner, eller oprette en ny designskabelon ved at klikke på ikonet "Opret ny designskabelon (Alt+n)"

Under oprettelsen af en ny designskabelon, får du nu følgende valgmuligheder:

1. Giv en titel/navn til din designskabelon
  2. Vælg nu hvilken type af skabelon du ønsker at oprette.
    1. HTML KODE - Giver mulighed for at du selv indsætter din egen HTML kode fra bunden af og dermed selv har 100% kontrol over udseende. Dette kræver dog et vist kendskab til HTML
    2. DBU-SKABELON - Har et mere fast design med et sidehoved og en sidefod som giver forskellige muligheder. Denne type kræver som udgangspunkt ikke kendskab til HTML programmering. Denne type er den vi fortsætter med.
  3. Definer nu sidehovedet til skabelonen
    1. Angiv en Overskrift til sidehovedet
    2. Angiv den Skriftfarve som overskriften skal skrives med
    3. Angiv en baggrundsfarve for sidehovedet
    4. Vælg hvilket af klubbens logo'er som skal vises i sidehovedet
    5. Slut af med at vælge hvilken skrifttype, variant og størrelse at overskriften skal skrives med
  4. Definer nu sidehovedet til skabelonen
    1. Angiv hvilken skriftfarve der skal bruges
    2. Angiv en baggrundsfarve for sidefoden
    3. Vælg hvilken skrifttype, variant og størrelse der skal bruges i teksten
    4. Angiv nu den tekst som der skal være i sidefoden
  5. Klik nu på "Gem ændringer" for at gemme din designskabelon

Nederst på siden kan du hele tiden se en forhåndsvisning af hvordan din designskabelon kommer til at se ud, efterhånden som du ændrer på enten sidehovedet eller sidefoden.

Den nye designskabelon ligger nu i oversigten, og kan tilvælges på de e-mail skabeloner man ønsker at tilknytte designskabelonen

Designskabelonen tilknyttes de enkelte email skabeloner, hvor man ønsker at benytte disse, blot ved at vælge designskabelonen ud for "Designskabelon".

Når man så har valgt en designskabelon, så udfylder man blot indholdsteksten i email skabelonen, som så efterfølgende automatisk kobles sammen ved f.eks. udsendelse af en almindelig beskedudsendelse som nedenstående