FODBOLDENS IT-NYT

Er I klar til en ny sæson?

Vi nærmer os med hastige skridt startskuddet på forårssæsonen 2023. Forude venter nye oplevelser og velkendte fodboldrutiner sammen med nye og gamle holdkammerater. 

Inden det hele bliver sparket i gang, i marts og april måned, så bliver der arbejdet i kulissen i alle landets fodboldklubber.
Dig, der læser dette skriv, er formentlig en af dem, som på en eller anden måde er ved at forberede dig på en ny fodboldsæson. 

Med kontingentkørsler, hjemmeside, baneplan - eller alle tre. 

I aften vil vi forsøge at give dig, dit hold og din klub en god sæsonstart uden for kridtstregerne, når vi byder indenfor til online klubmøder over to halvlege. Du kan stadig nå at tilmelde dig, og få samlet tips og tricks op. 

I 2. halvleg kan du desuden møde den nydesignede Fodbold app, som bliver indskiftet inden længe. 

Det hele bliver optaget og delt på Klubservice, så du kan se det efterfølgende, hvis ikke du har mulighed for at være med i aften. 

Tilmelding til 1. halvleg her (KlubOffice og Klub-CMS)
tilmelding til 2. halvleg her (Fodbold app og KampKlar)

Hvis ikke du har prøvet det nye design til Fodbold app'en endnu, kan du her læse mere om, hvordan du kommer i gang: 

Fodbold app’en i nyt design – nu også til Android

Der er nyt design på vej til hele dansk fodbolds app. Nu er det også muligt at få en forsmag på det, hvis man bruger en Android telefon- eller tablet.

Opdateringer

Der er blevet skruet på - og rettet fejl - i systemerne i IT Klubpakken. Få overblikket her:

Systemopdatering 22. februar 2023

Tilrettelser til træningskampe og justeringer i KlubOffice og Klub-CMS. Få overblik over fejlrettelser og nye funktioner her.

Gør klubben klar til sæsonstart

Er jeres hold blandt de mange, der bruger KampKlar? Så er der god grund til at læse med her - eller sende videre til klubbens trænere og holdledere: 

Holdsystem hitter: Sådan bliver jeres hold KampKlar

Få fem gode tips til at gøre holdet KampKlar til en ny sæson.

Det er desuden en god idé, også selvom jeres hold ikke bruger KampKlar, at sikre at der er holdkontakter på alle klubbens turneringshold. 

Her er tre årsager til hvorfor: 

1) Modstanderholdet kan se i Fodbold app'en, hvem de skal kontakte. 

2) Trænere og holdledere på holdet kan automatisk få 'DBU Træningsprogrammer' tilsendt hver uge. 

3) De trænere og holdledere, der er registreret på holdet, vises som officials på holdkort, så de er lige til at klikke ind. 

tjek om i har hold uden holdkontakter her

Hjemmesiden

Har I en Klub-CMS hjemmeside? Så kører træningstider, kontaktpersoner, stillinger og resultater helt automatisk takket være bandespillet med KlubOffice, KampKlar og DBU's turneringssystem. 

Men der skal måske rettes på nogle titler på holdsider? Deles redaktør-roller ud til at lave nyheder? Eller tilføjes nye sponsorer? 

Sådan gør du jeres Klub-CMS hjemmeside klar til en ny sæson

Med en Klub-CMS hjemmeside har klubben praktisk talt en klubside, der opdaterer sig selv. Få overblikket over de tandhjul, der skal smøres, så hjemmesiden er kampklar til en ny sæson.

Kontingent og bogføring

De fleste klubber har halvårlig kontingentopkrævning 1. februar, 1. marts eller 1. april - og tilsvarende for andet halvår.

Derfor er kontingent et tilbagevendende tema i dette nyhedsbrev, og denne udgave skal ikke være nogen undtagelse. 

I artiklerne her kan du få repeteret de elementer, der er vigtige at være opmærksom på før, under og efter en automatisk kontingentkørsel via KlubOffice. 

Kontingent-deadline: Spørgsmål og svar inden automatisk kontingentkørsel

Medlemmer uden afdeling? Hvad med rabatter? Kan medlemmerne opdatere deres betalingskort? Få svar på de oftest stillede spørgsmål inden kontingenttrækning.

Kontingent i klubkassen: Sådan griber i medlemsbetalingerne

Størstedelen af kontingentkronerne dribler sikkert i klubkassen som abonnementsbetalinger. Men der skal følges op på de nye medlemmer - og bogføres. Gode tips til at komme i mål.

Tak fordi du læste med. Rigtig god fodboldsæson - på og uden for banen ⚽️

Med venlig hilsen 

DBU IT 

DBU IT - Telefontid 9.00 - 16.00 +45 43 26 54 55 - E-mail: support@dbu.dk - 
www: Klubservice