FODBOLDENS IT-NYT

Nyt fra DBU IT

Hverken efterårsferie, landskampspause eller regnvejr stopper det hårde arbejde i landets fodboldklubber – og det stopper heller ikke os hos DBU IT. Vi fortsætter med at teste kommende nyheder og udvikle spændende nye funktioner.

Hvad det præcist indebærer, afslører vi i et kommende IT-nyt. I dette nyhedsbrev kigger vi derimod nærmere på, hvad der er sket i KlubOffice, KampKlar og vores øvrige systemer siden sidste nyhedsbrev.

Derudover kan du læse om, hvordan den nye bogføringslov vil påvirke brugen af KlubOffice fra 2026. Vi kigger også på reglerne for brug af andres billeder på jeres Klub-CMS sider og slutter af med en invitation til KampKlar-webinaret i uge 44.

God læselyst!

Seneste nyt i KlubOffice

Siden sommerferien har vi arbejdet på flere forbedringer i KlubOffice. Blandt andet har vi gjort det muligt at oprette kontaktpersoner direkte i onlineindmeldelsen. Det skulle gerne lette arbejdet med at få forældre med i KampKlar, da dette nu er en integreret del af indmeldelsesprocessen.

Vi har også arbejdet på at undgå dobbeltindmeldelser i klubberne. Fremover kan medlemmer ikke længere tilmelde sig den samme sportsgren flere gange i samme klub, hvilket skulle forhindre, at medlemmer fejlagtigt forsøger at betale manglende regninger ved at melde sig ind igen.

Derudover har vi forbedret funktionaliteten i 'Banebooking', arbejdet med visningen af medlemmernes økonomioplysninger og kigget på billedpolitikken i Klub-CMS. Arbejdet med brugen af billeder på tværs af IT Klubpakken fortsætter, så det bliver tydeligere, hvilke billeder der vises hvor og hvorfor. Mere om det, når arbejdet er færdigt.

Læs mere i artiklerne herunder:

Nye forbedringer i KlubOffice: Kontaktpersoner kobles på ved indmeldelse og ny økonomifane

Nye opdateringer i KlubOffice gør det nemmere at registrere kontaktpersoner ved indmeldelse, finde medlemmernes økonomioplysninger og administrere fakturaer

Opdateringer i KlubOffice: Forbedringer af banebooking, medlemsregistrering og billedpolitik

Tre ændringer samt en række fejlrettelser i KlubOffice den 1. oktober.

Opdatering: Endnu mere fleksibilitet i aktivitetsskabeloner!

Med dagens opdatering af KampKlar har vi gjort det endnu nemmere at arbejde med begrænset adgang i aktivitetsskabeloner.

Ændringer i bogføringsloven påvirker brugen af KlubOffice

I september informerede vi om ændringer i bogføringsloven, som potentielt kan påvirke fodboldklubber rundt om i Danmark. KlubOffice vil nemlig ikke opfylde de nye lovkrav, og det kan derfor blive nødvendigt at supplere klubbens bogføring med et andet system, der lever op til de nye regler.

Vores indsats vil i stedet fokusere på at gøre overførslen af data mellem KlubOffice og det supplerende bogføringssystem så enkel som muligt for jer brugere.

Vi har rådført os med både et eksternt revisionsselskab, DIF og Erhvervsstyrelsen for at afklare, hvor meget disse ændringer vil påvirke brugerne af KlubOffice. Desværre er der stadig en del usikkerhed fra alle parter omkring de præcise regler på området.

Vi holder jer naturligvis opdateret, så snart vi ved mere. Det generelle indtryk er dog, at ændringerne ikke bør få betydelig indvirkning på flertallet af klubber i landet.

Læs mere i artiklen herunder.

Lov om digital bogføring kan påvirke klubber, der bruger KlubOffice

KlubOffice kommer ikke til at opfylde kravene i bogføringsloven – derfor kan nogle klubber være nødt til at finde supplerende løsninger.

Pas på ved brug af andres billeder på jeres Klub-CMS sider

På baggrund af nogle uheldige oplevelser i fynske klubber udgav DBU Fyn i august en artikel om brugen af andres billeder på klubbernes hjemmesider.

Vi vil gerne videreformidle denne vigtige opfordring her:

Brug af andres billeder kan koste dyrt

Googler du også nogle gange et billede til at bruge på klubbens hjemmeside eller på sociale medier? Så skal du måske lige være ekstra opmærksom.

Invitation: Gratis KampKlar webinar i uge 44

Kom med til webinar om KampKlar og bliv klogere på funktioner som spillergrupper, holdopgaver og standardtekster.

Vi kommer til at afholde to webinarer. Det første kommer til at handle om administrationen af holdet og kommunikation i KampKlar. Det betyder vi kommer forbi emner som spillergrupper, fravær og standardtekster.Derudover tager vi også i det første webinar også et kig på sammenhængen mellem KlubOffice og KampKlar.

Det andet webinar har fokus på aktiviteter, ligesom der også bliver kigget på kontaktpersoner og navigation i Fodbold appen. Det betyder også, at vi kommer forbi funktioner som aktivitetsskabeloner, a
ktivitets- og holdstatistik samt holdkort.

Det første webinar afholdes tirsdag d. 29. oktober fra kl. 19-20. Du kan tilmelde dig her.

Det andet webinar afholdes torsdag d. 31. oktober fra kl. 19-20. Du kan tilmelde dig her.

Hvis du står på trænings- eller kampbanen i dette tidsrum, så frygt ej for webinaret bliver optaget og delt med deltagerne efterfølgende - ligesom det også bliver lagt op på vores YouTube-kanal og her på DBU Klubservice.

Du er selvfølgelig også meget velkommen til at sende invitationen videre til din klubs trænere.

 

Med venlig hilsen 

DBU IT

DBU IT - Telefontid 9.00 - 16.00 +45 43 26 54 55 - E-mail: support@dbu.dk - 
www: Klubservice