Menu

Brugernes - FAQ - Ofte stillede spørgsmål

 

Q: Jeg skifter her i vinterpausen klub, som træner. Fra Klub A til Klub B, men hvordan ændrer jeg tilhørsforhold?
Lige nu kan jeg fx i kampklar kun oprette hold i Klub A.
A: Du skal få dine nye klub til at tildele dig hvervet KampKlar i deres Kluboffice. Så snart du har fået dette, kan du oprette nye KampKlar hold i Klub B.
Du vil stadig kunne oprette nye KampKlar hold I Klub A, så længe du stadig er aktiv hos dem.

Q: Husker den trøjenummer så man ikke skal skrive dem hver gang?
A: På spilleroversigten kan du tilknytte et trøjenummer til dine spillere. Disse numre bliver automatisk tilføjet til holdkortet, når spilleren sættes på.


Q: Kan jeg som træner sende info mail ud med login oplysninger til mine spillere???
A: På spilleroversigten kan man sende brugeroplysninger ved at klikke på ikonet  Sender du via mit.dbu.dk, sendes oplysninger som mail, benytter du Fodbold App'en sendes oplysninger som SMS.


Q: Kan man lave en formation et sted?

A: Når holdkortet er sat, har man mulighed for at sætte sin formation/startopstilliing. Formationen kan herefter printes ud, vises på spillerens KampKlar side samt gemmes som billede så det kan ligges på hjemmesider/sociale medier samt.


Q: Er KampKlar integreret som en del af Jeres fine App???

A: I FodboldApp’en kan man på forsiden finde KampKlar. Det er dog ikke alle trænerens værktøjer fra web der også er med i App'en.

Q: Kan man være kontaktperson for spillere fra forskellige klubber? Har nemlig 3 drenge der spiller i hver sin klub
A: Funktionen ”Kontakt person for” tager ikke højde for klubber, så man kan sagtens være kontaktperson på tværs af klubberne. Det eneste det kræves er en bruger, samt loginoplysninger på dine børn.


Q: Vil det være muligt at bruge tokens i SMS/mail, så man kan skrive @fornavn og i mailen skriver den så fornavnet på den spiller som får beskeden.

A: Det er desværre ikke muligt at benytte eks @fornavn, når man sender SMS'er ud. Der ligger dog et par standarttekster, hvor data hentes ind fra aktiviteten, som kan benyttes.
Vælger du at udsende mails, findes der en god håndfuld "flettefelter" der kan benyttes.


Q: Når det er ungdoms hold, hvilken mail og SMS bliver beskeden så sendt til, når man sender ud??

A: Mails og SMS, sendes til de oplysninger der er oprettet på spilleren. Der benyttes email og mobil privat feltet. Man har mulighed for at oprette sig som kontaktperson, for dermed at modtage besked på anden mail, hvis træneren også sender ud til kontaktpersonerne.
Læs mere her


Q: Kan man holde styr på advarsler, stemmer, bødeliste o.lign?

A: Hvis man bruger livescorer på sine kampe, bliver advarsel, assist, udvisninger og mål automatisk samlet op under "holdstatistik". Bruges der ikke livescore, kan data stadig samles op, ved at benytte KampFakta. Links til KampFakta, findes under Kamp oversigten. 


Q: Hvad med Facebook integration? Kan man sende beskeder f.eks. som opslag på en Facebook side

A: Det er klart meningen at man skal kunne sende ting fra KampKlar til ens facebook side. Dette er noget af det vi kigger på til den videre udvikling af KampKlar.


Q: Jeg tænkte på om en spiller, uanset om han har markeret til rådighed eller ej, bliver udtaget til kamp og så melder fra, kunne være fordi han ikke kan den dag eller bliver syg/skadet

A: Man har mulighed for at lukke for en aktivitet når spillerne er udtaget. Derved kan de ikke melde fra uden at tage fat i træneren.


Q: Vi havde et spørgsmål om spærring af spiller i forbindelse med kontingentrestancer. EN lavpraktisk løsning kunne være at kassereren fik en rapport over hvilke kampe hver spiller har deltaget i - evt. på baggrund af det elektroniske holdkort. Så kunne man checke om spillere i restancer spiller kampe.

A: I KlubOffice kan man "låse" en spiller hvis spilleren som eksempel er i kontingentrestance. Er spilleren spærret, vil der fremgå en advarsel i KampKlar og spilleren vil ikke kunne sættes på holdkort.


Q: Sendes der en reminder ud et par dage før aktiviteten, så alle husker det? Måske ikke alle er så gode til at huske hvad man tidligere har sagt ja til.

A: Træneren kan oprette "påmindelsesindstillinger" og knytte disse på en aktivitet. Hvis dette er slået til, samt at spilleren har slået notifikationer til i Fodbold App'en, vil spilleren modtage notifikationer omkring aktiviteten.


Q: Kan man se sine sendte mails og sms'er et sted og evt genudsende dem?

A: I beskedcenteret på mit.dbu.dk, kan man se sine sendte beskedder. Det er desværre ikke muligt at udsende disse igen.


Q: Mine spiller står til ikke at vil modtage SMS og mail, hvordan ændre jeg det??
A: Spillerne skal selv ind og godkende at de vil modtage sms/email fra klubben. Dette gøres via deres stamoplysninger.


Q: Er det muligt at markere alle spillere som værende til rådighed på en gang?

A: Det kan man desværre ikke endnu, men det står på vores liste. Det samme gælder tilmelding til flere aktiviteter på en gang.


Q: Kan aktiviteter vises i en kalender? Såsom google calender eller andet?

A: I KampKlar kan man ved et enkelt klik, overføre sine aktiviteter til ens kalender


Q: Kan en spiller bruges på fx. M2 om formiddagen og så på A holdet samme eftermiddag, hvis A holdet mangler en spiller? Eller fortæller systemet om det er ulovligt?

A: Systemet holder ikke øje med om en spiller er berettiget eller ej. Vi arbejder på at give nogen beskeder, hvis en spiller lige har spillet, men der findes rigtig mange lokale regler, som vi skal have taget højde for først.


Q: Vedr. mødesteder, kunne det være praktisk med  mere end 1 default mødested. Ofte har vi i hvert fald forskellige mødesteder for ude- og hjemmekampe

A: Det er ikke noget vi har med i første omgang, men god ide.


Q: Vi vil i klubben gerne kunne låse en spiller til kamp hvis han er i kontingent restance.....

A: Se et tidligere svar =)


Q: Kan en spiller indgå på flere hold?

A: Det kan han/hun sagtens. Spilleren vil så bare blive mødt med et valg om hvilket hold han vil ind og se aktiviteter for.

Luk